مزایا و معایب مسواک معمولی
نوشته شده توسط : محمد

مزایای مسواک معمولی
دسترسی آسان و سریع
مسواک معمولی در همه داروخانه‌ها و حتی خواربارفروشی‌ها هم پیدا می‌شود. مسواک‌های معمولی برای استفاده نیازی به شارژکردن ندارند و به‌عارتی در هر جایی و هر زمانی قابل‌استفاده‌اند.
قیمت ارزان
البته که این روزها تورم به دم‌دستی‌ترین وسیله بهداشتی مردم هم رحم نکرده است! اما به‌هرحال مسواک معمولی همیشه به‌نسبت مسواک برقی قیمت خیلی پایین‌تری دارد و با هزینه کمتری قابل‌جایگزینی است (میانگین هر سه ماه باید مسواک‌تان را عوض کنید).
تنوع بالا
مسواک‌های معمولی از لحاظ شکل ظاهر و قیمت تنوع بالایی دارند. سَر مسواک‌های معمولی در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ و برس‌شان در سه درجه سختی نرم، متوسط و زبر تولید می‌شود. ازلحاظ اندازه و طراحی دسته هم که تنوع بسیار است. خلاصه اینکه پیداکردن مسواک معمولی مناسب برای هر نیاز و بودجه‌ای کار سختی نیست.
سبک و کم جاگیر
مسواک‌های معمولی به‌اندازه مسواک‌های برقی جا نمی‌گیرند و سبک‌ترند. پس در مسافرت‌ها نیازی نیست که نگران جا دادن‌شان در کیف دستی یا آسیب‌دیدن‌شان باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از ایمپلنت دندان با کلینیک تخصصی درسا مراجعه کنید.
معایب مسواک معمولی
فاقد تایمر: مسواک‌های معمولی تایمر ندارند. پس با مسواک‌های معمولی بعید نیست که کمتر یا بیشتر از حد لازم مسواک‌ بزنید.
نیازمند مهارت مسواک‌زدن: مسواک‌زدن با مسواک‌های معمولی مهارت بیشتری می‌طلبد (در انتها از روش صحیح مسواک‌زدن هم برایتان گفته‌ایم). وقتی با مسواک معمولی مسواک می‌زنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مسواک را سخت‌تر از حد لازم فشار دهید. گفتنی است که مسواک‌زدن با فشار زیاد می‌تواند به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب بزند.
دشواری استفاده برای مبتلایان به محدودیت‌های حرکتی: مبتلایان به سندرم تونل کارپ و آرتروز به‌دلیل مشکلات حرکتی ممکن است در استفاده از مسواک‌های معمولی با دشواری روبه‌رو شوند. مبتلایان به اختلالات رشدی هم احتمالا با مسواک‌های برقی راحت‌تر خواهند بود.





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: